-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:1431 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

اين حديث كه هركس سه شب در قم بخوابد، بهشت بر او واجب ميشود چقدر درست است و از كيست؟

برادر گرامي! احاديث فراواني در فضيلت شهر قم و جايگاه رفيع آن از ائمه معصومين(ع) نقل شده است. در روايتي از امام صادق(ع) نقل شده كه فرمود:

خدا (از جهت شرافت مكاني) به كوفه بر سائر شهرها و (از جهت ايماني) با مردم مؤمن آن جا بر ساير مردمان احتجاج ميكند (يعني خداوند به مردم سائر شهرها خطاب ميكند: چرا شما مانند مؤمنان كوفه نيستيد؟!).

به واسطه شهر قم بر شهرهاي ديگر و به مردم مؤمن قم بر اهل مشرق و مغرب احتجاج ميكند.

به زودي زماني خواهد رسيد كه شهر قم و اهل آن جا بر تمامي مردم روي زمين حجّت خواهند بود و آن، زمان غيبت قائم ما تا زمان ظهور آن حضرت خواهد بود، يعني در فاصله ميان اين دو زمان واقع ميشود.

روايات ديگري نيز در فضيلت شهر قم وارد شده، ولي روايتي را كه شما نقل كردهايد، در جايي نيافتيم. اگر آدرس آن را ميدانيد، در نامه بعدي براي ما ارسال نماييد تا درباره آن اظهار نظر كنيم.

چنين روايتي به نحو كلي نميتواند صحيح باشد و با اصول و معيارهاي ديني سازگاري ندارد كه كسي صرفاً به جهت خوابيدن در شهري، بهشت بر او واجب شود. در سند اين گونه روايات نيز بايد بيشتر دقّت شود.

پي نوشتها:

1. سفينه البحار، ج 2، ص 445، ماده قم.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.